torsdag 26 november 2009

Planerad sovmorgon

Snart fredag, snart helg. Skönt, trots att vi har heldagsrep på lördag. Bara att ladda tålamodsreserven, det lär behövas... 60 körsångare (varav ca 25 st gubbar i 65årsåldern), två solister, en stråkkvartett och en pianist som ska regisseras till en och en halv timmes väloljad julshow...
Det märkliga är att det alltid blir bra när det väl är dags.

På söndag får jag i alla fall en sovmorgon innan det är dags för nästa rep. Det är dessutom hemma hos mig. Skönt, men jag måste komma på nån kul mat att bjuda på. Vi äter ju nästan alltid söndagmiddag ihop efter repet.
Några förslag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Min parad-bjudrätt:
http://www5.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15800

Det ska vara färsk pasta helst, den går snabbt att koka oxå :o) Man kan ju förbereda kycklingen o bara värma i ugnen sen, om ni inte vet riktigt när ni blir klara.

Maria sa...

Låter ju jättegott! Men A äter inte kött tror jag. Vegolasagne? Jag kan bara kötträtter.

Aurora sa...

Jag kan en massa veg naturlich.

Skär av toppen på paprikor. Fyll med stekt och blandad: vegfärs + tacokrydda + créme fraiche + riven ost. I ugn tills ost brun. Servera typ delikatesspotatis (med olivolja, salt, peppar, paprikakrydda, ev timjan) som har bakats i ugn.

/Hungrig aurora