söndag 23 augusti 2009

Tantsjukdomar

Var hos pappa doktorn och lämnade tillbaka bilen. Naturligtvis beklagade jag mig över min mage och beskrev i detalj hur ont det gjorde. När jag berättade att det gjorde som allra ondast till höger nere i magen och att det också var ömt där, då hajade han till, lilla pappa.
Det visade sig att mina symptom är exakt de man får när man har gallsten. Så kul. Är det inte typ tanter som får gallsten? Jag är väl ingen tant!

Så nu har jag lovat att ringa vårdcentralen pronto imorrn för att eventuellt få remiss till ultraljud av lilla gallblåsan.
Fördelen är väl att jag nu kanske kan bli av med de här jobbiga illamående-och jätteontattackerna.

Och naturligtvis ska man absolut inte äta choklad. Kan jag inte få en sjukdom där choklad är jättebra?

4 kommentarer:

Kira sa...

Min kompis opererades för gallsten när hon var 25 så det kan man nog få lite när som helst. Det kan inte vara blindtarmen väl?

Antoinette sa...

Aha.
Pappa pratade om de fyra F:en; Female, Forty, Fat & nåt mer.. Kul att räknas in i den gruppen, liksom!
Men det är tydligen vanligt, har jag förstått.

A sa...

Krya på dig!

Kram

Anna sa...

Fast det är väl ändå bra om det skulle vara det, så kan de fixa det så slipper du må dåligt framöver?