måndag 3 augusti 2009

Väckarklocka deluxe

Jag har bestämt mig för att köpa en ny väckarklocka.
Men inte vilken väckarklocka som helst, nej nej. Jag ska köpa en Bodyclock Advanced 200.
En sån där väckarklocka som väcker en med en soluppgång. Jag tror det kommer göra susen med mina mörkerdeppar. Kolla in funktionerna..

Bodyclock Advanceds funktioner

  • Väcker dig naturligt med en soluppgång
  • När det är dags att somna så ger dig solnedgången en skönt avslappnande insomning.
  • Solens upp/nedgång är inställbar från 15 till 90 minuter.
  • Frivilligt ljudalarm - så att du är helt säker på att vakna.
  • Snooze funktion (återupprigning var 10min)
  • Sleep sound (bakgrundsljud - svagt brus)
  • Dimmerfunktion för användning som läslampa på sängbordet
  • Nattljus - Om du inte vill att lampan skall släckas fullständigt efter solnedgång.
  • Säkerhetsläge "lura tjuven läge" slumpmässigt slås ljuset av och på för att ge intryck av att någon är hemma.
  • Strömavbrotts backup
Vad sägs om den? Heaven in a väckarklocka!


8 kommentarer:

A sa...

Menne... hur ter sig den där soluppgången? Lyses hela rummet upp med en 1000Watts-lampa?

Maria sa...

Du vet väl att jag har en sådan? Bästa prylen jag har!

Maria sa...

Du kan låna min nån helg om du vill prova när hösten kommer. Inte när jag ska jobba dock, för då kommer jag inte upp...

Kattis sa...

ååh, en sån skulle jag också vilja ha!

Antoinette sa...

Kanelen: Ingen aning, men jag gissar att ljuset kommer lite i taget tills det är helt ljust. :)

Maria: Gärna! Eller så köper jag en ändå, har ju funderat på det ett tag..

Katie: Jag berättar hur bra den är sen.. :)

Maria sa...

Jag har haft min i två vintrar och den har helt klart förenklat uppvaknandet. Kan verkligen rekommendera!

Pari sa...

Blir man inte förbannad över att nån lyser på en på morgonkvisten då? Du måste uppdatera hur det går om du köper den. Jag som alltid är sen på morgnarna hade kanske behövt en sån jag med :)

Pöss

Antoinette sa...

Pari: Jag blir förbannad när klockan ringer... ;) Tror att det är skönare att vakna av att det blir ljust i rummet. Ska absolut recensera! :)