onsdag 26 augusti 2009

Sanering

Jag känner mig lite duktig idag.
Har nämligen bestämt mig för att göra en lyxfällansanering på mig själv och min ekonomi. Okej, det är inte lika illa som det brukar vara i det programmet, men det är inte bra heller.
Så nu är planen:
  • Flytta och sänka hyran.
  • Säga upp fasta telefonen och bredbandet.
  • Skaffa mobilt bredband som är billigare.
  • Säga upp ComHem och bara ha kanal 1,2 och 4. Blir mindre tv-tittande också. Och är det nåt jag gärna vill se så finns ju det oftast på kanalernas hemsidor.
  • Ägna hösten åt att betala bort allt jag köpt på avbetalning, typ datorn.
Det känns bra. Rent, liksom..

2 kommentarer:

Maria sa...

Halloj, sorry att jag messade om öl när du har ont i magen och sanerar ekonomin. Jag har inte haft tid att läsa bloggar på flera dagar. :)

Antoinette sa...

Ingen fara!!!
Jag blev glad. :)
Fast jag kunde inte, för jag var ju och repade (som du misstänkte).