torsdag 27 augusti 2009

Jobbfunderingar

Idag gjorde jag bort mig lite på jobbet. Jag pratade utan att tänka först och jag är rädd att jag framstod som gnällig och negativ. Onödigt! Så nu har jag lite ångest över det.
Sen är jag faktiskt inte helt positiv till de besparingar och förändringar som görs på mitt jobb. Inte alls faktiskt. Lite grann känns det som om folk tycker att man är jobbig när man uttalar sina farhågor och sin magkänsla, men vad fasen, jag måste ju få tycka och jag måste få vara öppen om det. Hur ska jag annars kunna ändra mig, om vi inte pratar om det? Ibland är det som om man bara ska vara positiv till allt, HALLELUJA, och alla bara ska vara lösningsorienterade...

Jag vet inte.

Går jag tillbaka till det jag egentligen är utbildad till lär jag gå upp ca 3000 kr i lön. Bara en sån sak. Och jag gillar ju det jobbet. Det är vissa konflikter som finns på de arbetsplasterna som jag inte pallar med bara. Men det kanske går att hitta ett ställe utan...
Eller så skärper jag till mig och tar tag i det egna företaget ordentligt.

Inga kommentarer: