lördag 1 augusti 2009

Rolig, trött dag in the name of love, typ.

Varför är jag så trött?
Jag är på väg att gå och lägga mig, tjugo i tolv en lördagkväll.

Inte har jag gjort nåt speciellt idag heller. Vaknade vid nio, tvättade och slöade på förmiddagen. Gick upp till Prideparaden vid två, träffade några kompisar och hängde med dem tills de skulle in i parken. Jag ville fortfarande inte betala 300 kronor för att gå in. Trots allt är det inte min fest.
Gick hem, fixade mat. Brorsan hörde av sig. Han stod och lyssnade på gamla proggbandet Kebnekaise utanför Lasse i parken, så jag gick dit. Sen följde jag med honom på en indier i kvarteret och tog ett glas vin. Och nu är jag hemma.
Mysig dag, fast borde egentligen inte varit speciellt uttröttande..

I och för sig så tror jag att alla intryck på paraden tröttade ut mig. Det var ju ett av mina stora problem när jag var deprimerad, att jag inte pallade för mycket folk och för mycket sociala "måsten". Nu fixar jag det, men jag blir trött. Roligt var det i alla fall.

Och imorrn får jag sjunga igen!

Inga kommentarer: