torsdag 13 augusti 2009

Bye bye söder

Det ser inte bättre ut än att jag blir förortsbo, efter 11 år på söder.

Men det känns helt ok. Lägenheten är jättemysig. 1,5 rum, matrum som används som sovrum, renoverad toa, BALKONG med sol från 11 och hela dagen... Originalskåp i köket...Visst behöver den målas om och fräschas upp, men det är ju bara kul att sätta sin egen prägel på den.
Och hon gillar min.
Så nu hoppas vi bara att bytet går igenom. Varför det nu inte skulle göra det, ingen av oss har betalningsanmärkningar, bägge har fast jobb, det är ett skäligt byte...

Jag kommer att sakna Hornstull. Jag skulle ljuga om jag sa något annat. Men samtidigt tror jag att det är dags nu. Dags att röra på sig. Så här länge, som jag bott i detta hus, har jag aldrig nånsin bott nånstans. Och Såsen är helt ok. Det har utvecklingsmöjligheter. Ställen brukar ju skärpa till sig när jag flyttar dit, se bara på Knivsöder...

Hoppas hoppas bytet går igenom!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Galenskap att flytta - Hornstull är pju aradiset på jorden :-) Hart bara bott här sedan 2005 men upptäcker fortfarande små mysiga restauranger inom gångavstånd, nya små affärer nära, en annan liten stig på Långholmen....

Antoinette sa...

Jäkligt dyrt paradis...

Kattis sa...

Kul att du har hittat något som du kan tänka dig att byta till! Förstår att det är trist att lämna, men förorten är också bra. :)

Antoinette sa...

Är det bara rätt förort så! :D

A sa...

Menne... lämna Söder kan man ju inte göra, bara sådär! :( Man kan inte lämna all kärlek och värme här. Men jag hoppas ändå att Såsen lär göra dig glad, om inte annat så lär nog plånboken jubla lite.

Kramar

Antoinette sa...

Men det är ju bara 8 minuter till Hornstull! Och jag tänkte ta med mig söderandan till Såsen...:)
Jag lovar, min balkong kommer att göra mig lycklig. :)Tänk en kall öl i kvällssolen... Suck..

Anders Stina-Stinta sa...

Jag hoppas ditt byte blir bra. Ber om ursäkt för att jag är anonym men jag har valt att ha det så just nu. Vill bara säga att jag råkade snubbla över din blogg i sommar och att jag läst den varje dag sedan dess.

Det är häftigt att läsa någons blogg som beskriver liknande saker som jag själv upplever och ungefär samtidigt. Men jag har dock inga planer på att frivilligt flytta från Hornstull. Det är oslagbar lyx att kunna stå och stretcha till livémusik i Lasse i Parken efter joggingturen på Reimers :-)

Antoinette sa...

Oj, där ser man! :)

Jag har ju bott rätt många år här i Hornstull och älskat varje minut. Fast tillslut får man börja väga för och nackdelar...