tisdag 18 augusti 2009

Pick your fights

Åhhh, jag måste skriva av mig.

Jag har en vän. Vi sjunger tillsammans, vi har flera uppdrag tillsammans. Hon är smart, kreativ och rak. Men ibland blir jag så trött på henne.
Det är som att hennes tankar och upplevelser alltid är de rätta! Hon tvivlar alltid på vad jag eller andra säger tills vi har bevisat att det är rätt. Jag är så trött på att behöva göra det. Att alltid behöva mötas av misstro och slåss för det jag tycker.
Nu ska jag också säga att hon visst kan ändra sig om hon blir överbevisad. Men det är så jobbigt att alltid måsta förbereda mig för att övertala. Som om det jag tycker inte är bra nog. Hallå, jag har också en hjärna! Jag kan också massor! Jag har erfarenhet!

Pick your fights Antoinette, pick your fights...

2 kommentarer:

Aurora sa...

Ah, har också en sån vän.. Och är säkert likadan själv ibland.. Hoppas det blir bättre!

Antoinette sa...

Jag klarar oftast av det ganska bra, men med PMS i kroppen...