lördag 22 augusti 2009

lördag morgon - tidigt...

Klockan är 07.24, det är lördag och jag är uppe.

Det är något som inte händer alltför många gånger på ett år.

Jag kunde inte somna igår. Det kan bli så när jag vet att jag ska gå upp tidigt. Låg och vände och vred mig, men ögonen förblev öppna. Jag vet inte varför. Jag var inte orolig för något, funderade inte på något särskilt. Sömnen ville bara inte infinna sig.
Så slog jag på tv:n och hamnade i CSI. Och det var som att tv:ns ljud och bildflimmer sövde mig, för efter första reklampausen kunde jag vända mig om och somna.

Sen vaknade jag 06.44, en minut innan klockan ringde. Jag gillar att vakna innan klockan. Inte en kvart innan, nej antingen ska det vara precis innan, eller så en timme eller mer. Så man får somna om. Jag älskar att somna om. Ibland ställer jag klockan på helgen, bara för att få inse att det är helg och jag får somna om.

Det regnar ute. Det gör inte så mycket, för jag ska vara inomhus hela dagen. Fast nånstans hade jag trott att det skulle vara sol idag. Det brukar vara det, de här helgerna.

Jag tar sista slurken av kaffet och inser att det börjar bli dags att göra sig klar.

Inga kommentarer: