fredag 21 augusti 2009

Fredag, semester och tvättstuga

Fredag, men det märks ju knappt när man har semester. Istället var det här min sista sovmorgon på några dagar. I helgen åker vi ut i skärgården med kören och kick-offar. Planerar, diskuterar och förbereder året som komma skall. I år är det ju lite speciellt, eftersom vi, nästa höst, åker till det stora landet i väst och representerar Norden i den här speciella sångformen. Ett tufft år, men ett jäkligt roligt år också.

Just precis nu sitter jag med en hemgjord latte bredvid mig och tittar ut på det vackra, men ack så blåsiga vädret. Det lär nog bli en promenad så småningom, men än så länge har jag alibi i form av tvättstugan.
Tvättstugan ja. Den ständiga källan till grannosämja, är det inte så?
Inte så farligt i mitt hus, men jag blev lite äcklad idag när jag lyfte på locket till soptunnan därnere och ett moln av små läskiga flugor kom emot mig. Jag får otäcka fantasier om hur de lägger äckliga små flugägg i mina kläder och att jag sen aldrig blir av med dem...

På måndag skickar vi in bytespapprena...

7 kommentarer:

A sa...

Jag brukar alltid tänka att det kan ligga lite kroppsdelar i tvättstugans soptunna efter en precisionsrik styckning. Jag har väl inte tittat ner i tunnan alltför många gånger och det är heller inget som lockar.

Tvättstugor är lite märkliga.

Antoinette sa...

Hahaha!!
Helt sjukt, det var vad jag tänkte också. :)
Jag tittade inte heller ner i tunnan... Det räckte med molnet som flög upp när jag tog bort locket.
I min nästa tvättstuga har vi torkrum, det tycker jag är lite läskigt, fast jag vet inte riktigt varför..

A sa...

Torkrum? Är det ett sånt litet rum med en stor fläkt? Så ska man hänga tvätten på linor med klädnypor?

Antoinette sa...

Ja, precis.
Hm, undrar om man måste ha egna klädnypor eller om det finns i torkrummet...

A sa...

Det brukar finnas. I min förra lägenhet så hade jag lite ångest att gå in i det lilla torkrummet för att hänga tvätt. Jag fick alltid en noja om att någon skulle stänga in mig och sedan dra på fläkten. Där skulle jag sedan få tillbringa hela natten och dagen, helt ensam. Sen när jag väl blev utsläppt skulle jag ha världens bästa tinnitus pga oljudet därinne. Forskare skulle göra experiment på mig och försöka bota min tinnitus och sen skulle jag få erbjudanden om att få vara med i någon reality-såpa.

Ja jisses, tur jag numera har torkskåp och tumlare.

Antoinette sa...

Jaha, nu blev jag ju inte mindre skrajsen för torkrummet! ;)
Nä, det är nåt med trånga utrymmen utan fönster..
Nu är du så där härligt positiv igen. Världens BÄSTA tinnitus! :)

A sa...

Hehe jo jag måste ju hålla mig positiv även om jag skulle få kraftig tinnitus.