måndag 24 augusti 2009

Mag-update

Jaha, så ringde jag vårdcentralen då. Otroligt nog lyckades jag få en akuttid redan idag. Klockan 15 stövlade jag in till doktorn. Han frågade lite frågor, klämde lite på magen och skrev snällt ut en remiss för ultraljud. På studs. Han var dock mer inne på att det var nåt med njurarna. Sen bad han mig komma tillbaka imorrn med ett urinprov, om det skulle vara så att det inte visade sig nåt på ultraljudet.
Det var bara att kasta sig på kommunaltrafiken och bege sig bort till Ersta för drop-inröntgen. Så har man gjort det också. Jag tror i och för sig att jag har gjort ett ultraljud en gång förut, men då var jag så drogad av smärtstillande att jag inte riktigt minns... Den nya röntgendoktorn, som för övrigt var himla lik min första doktor fast lite yngre, smetade på lite kladd och for runt med ultraljudsgrejen. Jag blev glatt överraskad över hur varmt allt var, både gelen och grejen.
Naturligtvis hittade han ingenting. Det hade ju varit för enkelt...

Så nu får vi väl se vad urinprovet säger imorrn...

2 kommentarer:

Anna sa...

Men åh, varför kan ingen som går till doktorn någonsin få ett klart besked: Du lider av detta och så här bahndlar du det. Men näe, alla ska få vänta i evigheter och göra en massa tester hit och dit. Jag hoppas de hittar vad som är fel snabbt så du slipper må dåligt framöver. Kram på dig!

Antoinette sa...

Jag vet!
Jag hade önskat att dt hade rullat omkring en massa stenar därinne. Bara att ta bort dem så mår man bra igen.
Men vad är det nu? Jag, som är hypokondriker, inbillar mig ju en massa hemskheter nu.. :(