torsdag 29 mars 2012

Utmaning - formtopp

Jag ska ge mig själv en utmaning.
Om ca 5 veckor står jag på scen igen och då vill jag gilla hur jag ser ut och kunna sjunga så bra som möjligt. Därför tänker jag så här.
Jag har ju Jillian Michaels 30-day shred hemma. 20-minuterspass, som är allsidiga och skitjobbiga.
Jag ska köra de där 30 dagarna. 10 med level 1, 10 med level 2 och 10 med level 3. Innan jag startar ska jag mäta mig på diverse utvalda delar, för att se vad som kan hända med måtten på 30 dagar. Jag ska även fortsätta med min yoga ca 2 gånger i veckan, samt börja löpträna igen. Jag vet, det låter mycket, men de första veckorna är löppassen ca 20 minuter de med, ca 3 gånger i veckan, så det är inte så mycket egentligen.
Vad gäller kosten så ska jag äta mat.Lagom mycket. En portion per mål. Mycket protein och långsamma kolhydrater. Massor av grönt och lite frukt. Blir jag toksugen på choklad så får jag göra varm choklad på lättmjölk, det räcker faktiskt ganska långt.

För vet ni? Jag är värd att komma i form.

Idag blev det yoga.
Imorrn är det yoga.
På lördag kör jag första JM-passet.

Nu kör vi!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till...har dammat av Jillian lite nu och då och det är en tuff häxa det där...men klart du fixar det.

Ska bli skoj att se resultatet när man väl bestämt sig.

heja dig!!

Åsa sa...

Samma här, det är åtstramning som gäller. Det är inte OK att tillåta sig fläska till sig igen när man faktiskt lyckats gå ner så mycket tidigare, -5 måste bort till maj.

Pari sa...

Håller också på här, men det går lååångsamt :)

Kira sa...

Blir trött bara jag läser det. Glad att jag slipper ta tag i sådant just nu. Men heja dig! :)

Anonym sa...

Heja heja!!

Antoinette sa...

Det ska bli spännande att se vad man kan göra på 30 dagar. Risken är att jag tror att jag kan äta massor för att jag tränar, så det får jag se upp med.
Jag är peppad! Har gjort ett excelblad att fylla i och allt! Påminn mig om det när jag slackar...