onsdag 14 mars 2012

Blä

Har en rätt så shitty dag idag.
Blev dissad av lördagsdejten; "trevligt, men inget 'klick'" (hade nog inte spelat nån roll om jag väntat nån dag till med att messa..), hamnade i en stressituation på jobbet som jag hanterade sådär, pratade ut hos chefen och fick veta att mina kollegor är oroliga för mig för att jag verkar nere. Så jag känner mig väl rätt misslyckad idag helt enkelt. Funderar på om det var jävligt klantigt att börja jobba heltid pronto och skulle nog egentligen vilja gå ner till fyra dagar i vecka. Vilket skulle kunna funka rent tekniskt på jobbet, tror jag. Frågan är vad min ekonomi säger. Samtidigt kan ju inte pengarna få styra, för risken är att jag trillar in i väggen igen. Och då blir det inte kul.
Jag ska fundera på det här till första veckan i april, då har vi ett nytt möte, jag och chefen.

Nu räddar jag situationen genom att prova GB's nya glassar. Hjälper lite för stunden i alla fall.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skit i vad andra tycker eller tänker. Det enda som är viktigt är att du mår bra, och att de är oroliga visar ju bara på omtanke. Och ja, ekonomin styr ju en del men oftast hittar man de där små knepen som gör att det går runt ändå. Det viktigaste är att du mår bra!
Kram.

Antoinette sa...

Tack!
Det är svårt, bara. jag känner mig dålig, att jag inte räcker till. Fast jag vet att hälften bara är hjärnspöken.
Jag funderar allvarligt på det där med deltid. kanske kan hitta nån annan inkomstkälla.
Kram!

Pettiwoman sa...

Kram från en annan med en "skitdag"

Kraam

Antoinette sa...

usch att de ska finnas.
Kram!

Anonym sa...

Surt att bli dissad å det där med situationer på jobbet...alla kan man bara inte lösa så där superduperbra som man vill. Man är inte mer än människa.

Jävla ekonomi..men att gå ner lite i tid kanske ändå är bättre iaf ett tag till.

Kram

Saga sa...

Wow, en kille som kan svara ärligt! HURRA! Även om han inte klickade. Eller hur? Sjukt bra att få veta direkt och raka rör.
Låt bara inte hans åsikt om dig komma för nära. Tänk på alla oss som gillar dig, precis som du är, klok, insiktsfull, rolig, vacker och helt perfekt!

Du kommer fatta det bästa beslutet för dig själv - det vet jag!

KRAM

Antoinette sa...

Ja, det var faktiskt jättebra, då vet jag ju!
Sen blir egot lite sårat, så är det. Men det är inte så farligt. Då finns det saker som är värre, jobbet tex..
Men det löser sig.
KRAM till dig med. En extra, till och med.