onsdag 14 mars 2012

att möta verkligheten

Jag tror jag får skita i det här med att jobba heltid och tjäna massa cash.
Jag är inte där än.
Så här som jag mår nu, det är inte bra. De kommer tätare och tätare också, dagarna. Tanken var ju att jobba heltid under våren, men jag tror inte jag pallar det. Risken finns att jag är sjuk minst en gång per månad av ren utmattning.
Kanske bättre att jobba 80% och få vara frisk och må bra? Jag kommer såklart att tjäna mindre, men eftersom jag har en ok lön, så blir det inte mindre än om jag jobbat heltid som vikarie.
Sen vet jag ju inte om de vill ha kvar mig efter provtjänstgöringen då. Men jag vill kanske å andra sidan inte stanna heller. Jag ska ju helt enkelt inte jobba med det jag gör nu, faktiskt.

När jag läser det jag skrivit ovan, så ser jag ju att det egentligen inte är någon tvekan om vad jag ska göra. Jag ska prata med min chef igen nästa vecka. Går det, så går jag ner på 80% från april. Annars är risken väldigt stor att jag trillar ner igen.
Det kanske är så, att det kommer nu. För jag har ju lyckats hålla näsan över ytan i höstas, kanske mycket på grund av att jag inte jobbat, men det kanske inte heller hade sjunkit in ordentligt.
Och nu gör det det.

Jag ska till min läkare imorrn, för en annan grej egentligen, men jag ska nog prata lite om det här med.

1 kommentar:

Tears and Pearls sa...

Man ska göra det man känner som är bäst. Jag tror på dej. Och du kommer att fixa det här! <3