onsdag 21 mars 2012

Nu är det vår!

Alldeles nyss lämnade jag in min gamla cykel på vårstädning.
Den lilla farbrorn med rolig accent sa att det skulle kosta runt 600, men då fixar han rubbet. Jag tyckte det var en bra deal. Det är ju inte ens ett 30-dagarskort här i stan. Cykeln är klar på fredag, så förhoppningsvis kan jag cykla till jobbet redan på måndag.
Annars funderar jag på om jag, mitt uppe i allt, kanske har en lite för tidig 40-årskris. Jag funderar väldigt mycket på vem jag är och vad jag har åstadkommit. Just nu är det inte så kul, men jag försöker öva på att se det som faktiskt är bra.
Kämpar vidare...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Diskuterade det där med 40-årskris. Jag har aldrig krisat tidigare eller trott att jag haft en kris, men mina äldre kollegor sa att dom värsta åren i deras liv var mellan ca 38-42 efter det var allt mycket lugnare. Funderar om man inte ens märker att man har en kris förrän efteråt...Who knows.

Saga sa...

Så var det det där med vem man är och inte vad man utför/presterar :)

Antoinette sa...

Ja det var ju det jag försökte komma ihåg! :D
Jag har ju faktiskt lärt mig mycket om mig själv genom åren. Och upplevt en hel del också, om än kanske inte det typiska karriär och familj. Än.
Det känns iaf himla mycket bättre efter ett bra rep ikväll. :)