tisdag 6 mars 2012

jag tycker jag är duktig, faktiskt


Jag gick och tränade idag, fast jag var trött och ville slöa i soffan framför Top Model.
Inga yogapass så långt ögat såg, så det blev zumba istället. Jag borde nog träna mer zumba. Skaka loss höfterna lite. Visst börjar jag bli vigare nu efter all yoga, men det är stor skillnad på att vara vig och att vara mjuk, insåg jag idag. Tjejen bredvid mig var ganska rund och jäklar, hon kunde shaka! Så himla mjuk och dansant, jag blev helt distraherad. Tänkte att hon måste vara en jävel i sängen!
Och då är jag inte ens intresserad av tjejer.

Innan zumban lagade jag mat. En sån där "fan jag har inget hemma"-rätt. Tomatsoppa med linser, rökt kalkon och turkisk yoghurt. Gott blev det, nyttigt också. Vägde mig idag och hade gått ner ca 1 kg sen sist, fast jag inte fyllt i mina kalorier.
Nu är det bara att fortsätta. Bort med extralagret, fram med kurvorna!

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker också att du är duktig, jätteduktig till och med!

Själv har jag anmält mig till en inspirationsföreläsning om löpning nästa vecka. Jag hoppas att jag blir peppad att köra i gång. Köpte ju nya dojor och allt i fjol men kom aldrig i gång. Jag som faktiskt tyckte om att springa när jag var yngre. Det blir dock inte förrän det är barmark. Tänker att lårbensbrott är så onödigt...

Aurora sa...

Heja! Tips: afrikansk dans.

Anonym sa...

Duktiga du!!