söndag 25 mars 2012

jetlag

Precis så känns det att ställa om klockan. Den här segheten, mosigheten, som jag får när jag rest nånstans långt borta med andra tider på dygnet. Den får jag av sommartiden.
För igår var det verkligen inget festande att tala om, så det beror inte på det. Det var inget festande alls. Jag var alldeles lagom seg efter festandet i fredags. Igår tillbringades dagen i soffan, utom ett kort avbrott för yoga på förmiddagen och promenad på kvällen. Skönt, men jag blir ofta lite ångestladdad efter en sysslolös dag. Fast jag jobbar på att bara njuta av det. Det är ju skönt, bara det inte blir för många såna dagar. Och det blir det ju inte, i mitt liv...

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Härligt med en lugn dag!! Hoppas får en bra söndag!

Antoinette sa...

jomen det var härligt, trots att jag kände mig lite ensam en stund på kvällen.. Fast sen bestämde jag mig för att det var skönt att vara ensam och då blev det bra igen. :)