torsdag 15 mars 2012

kräks

Jag känner mig så sjukt misslyckad just nu. Har blivit sjukskriven en vecka och kommer gå ner på 80% i april.

Känns som om det är fel på mig, som om jag inte klarar nånting. Klarar inte ens att jobba.

Känns som om alla pratar om mig, hur dålig jag är och hur jobbigt det är att behöva ha mig i sin närhet.
Jag vill ju orka. Vill vara bra.

och jag vet. Jag vet att det är en speciell situation, att det är flera som inte skulle orka.. Eller är det det? Kanske alla andra orkar? Kanske det är jag som är svag, som är dålig, som inte är bra nog?

Just idag vet jag inte.

6 kommentarer:

Saga sa...

Hördu du!

Din bror dog för mindre än ett år se - hur ska du orka vara superwoman när du är mitt uppe i en sorg?

Och!! Man är inte sina prestationer. Ingen människa behöver prestera, orka och hålla på för att vara en bra människa. Det är dina inre egenskaper som man tycker om dig för.

Duktig flicka-syndromet tar vi och slänger i papperskorgen nu va, det är 2012!

KRAM!!!

Aurora sa...

Du är inte misslyckad!!! Du är mänsklig.

Antoinette sa...

Jag vet. Egentligen.
TACK!

Maria sa...

Håller med ovanstående! Jag ska ha utvecklingssamtal men min chef imorgon, känner mig också som om folk pratar bakom min rygg och är oroad för att jag ska få höra någon jobbig kritik som jag inte orkar ta emot. Att det ska vara så svårt att känna sig bra. kram.

Kattis sa...

Kram

Truth sa...

Pratade om det där med min chef förra veckan, den där känslan man har när man är hemma, att alla årata illa om en bakom ryggen...Tydligen har typ alla den... Det tröstade mig lite iaf, att veta att det är normalt att känna så när man inte mår bra. och att det inte är sant att de tänker så...
Ta hand om dig älskade vän, jag finns här, även fast det är trångt om tid gör jag plats för dig, det vet du! <3