onsdag 20 juli 2011

Varmt, svettigt och relationsfunderingar

Vaknade varm och svettig med ett molande illamående.
Nu är jag fortfarande varm och svettig, men inte lika illamående.
Inte lika ångestfylld som igår heller. Märkligt hur det lägger sig, bara jag får skriva om det.

Idag tvättar jag. Tvättar och solar på balkongen. Korta stunder åt gången, för det är väldigt varmt. Det gillar tomatplantorna. Jag började tro att de skulle bli utan tomater, men nu såg jag små knoppar minsann.

Jag fick svar igår, sent. Ett, som vanligt, trevligt och engagerat mail. Visst ska vi ses till helgen. Men jag vet inte. Jag förstår att han är försiktig. Absolut. Men jag behöver få en clue. Finns det ett intresse för mer än vänskap? För det vill jag ha. Om han inte vill det så vet jag inte.. Då tar han upp min tid. För jag hinner inte med både nya vänner och partnerletande på samma gång, inte när det är så här intensivt. Vi får se vad som händer nästa gång vi ses, helt enkelt.

2 kommentarer:

Anna sa...

Så himla skönt att bloggen kan hjälpa dig att må bättre. Bloggen är ju bara för bra!

Din dag verkar se ut lite som min, tvättar också och ska snart sätta mig på balkongen och läsa tänkte jag. Ska bara hämta sista tvätten.

Hoppas att du snart får veta vad han vill så att du slipper grubbla. Kanske i helgen när ni ses?

Antoinette sa...

Visst är bloggen bra! :) Både för att skriva av sig och att få pepp.
Ja, hoppas!