måndag 25 juli 2011

Ingen rast, ingen ro

Pausdag my ass!
Brorsan ringde och ville boxas, så det var bara att hänga på. Jättekul och jättejobbigt. Jag gillar att boxas, tycker det är skitrolig träning.
Sen kom jag hem och åt Carbonara och en liten Frödingetårta, så nyttig har jag inte varit i alla fall. Den delen av planen gick som den skulle, eller vad man ska säga...

Alldeles nyss ringde telefonen. Det var min mammas ex, han som dumpade henne brutalt i höstas. Jag har inte pratat med honom sen dess, trots att jag vet att han ångrar sättet han gjorde det på gruvligt och att han och mamma är, om inte vänner, så i alla fall på okej fot med varann. Jag vet att han haft det jobbigt och att han är deprimerad. Men det har inte blivit av att vi har hörts, jag hade väl aldrig den kontakten med honom egentligen.
Nu ringde han i alla fall. Han är i stan och vill äta lunch med mig och bror imorgon. Och jag är väl inte en mindre människa än att jag ställer upp på det.

Det betyder upp hyfsat tidigt och springa, så jag har det gjort. För sen är det ju filmpremiär på kvällen...

4 kommentarer:

Aurora sa...

på "din" film? ooh så spännande!!!

Antoinette sa...

japp! :)
Fast jag har sett en råkopia redan... Men det blir kul att se den helt klar!

Saga sa...

En ganska spännande dag i morgon med andra ord :)
Heja!

Antoinette sa...

ja, spännande och lite oförutsägbar.. Tror verkligen jag behöver löpningen!