onsdag 13 juli 2011

Allt och ingenting

Officiellt arbetslös, det är jag nu. Så om nån har ett välbetalt, roligt, utvecklande och inte alltför stressigt jobb, gärna deltid, hör av er...
Det var rätt soft på AF. Knappt några människor alls, så jag fick snabbt prata med en handläggare. Vi var rörande överens om att jag förmodligen inte skulle behöva gå arbetslös speciellt länge. Jag sköter mig själv fram till i september, har jag inte fått jobb då får jag höra av mig.

Annars är jag i stort behov av ensamtid nu, märker jag. Även om jag mår extremt mycket bättre nu än för en vecka sen, så är jag inte riktigt mig själv. Jag älskar min mamma och tycker det är jättekul att hon är här, men det stressar mig också. Jag får dåligt samvete för att jag vill vara ensam och inte kan njuta av att umgås. Inte hela tiden, men... Nåja, det är en vecka det handlar om. Sen får jag all ensamtid jag vill ha.

Dejten har inte hört av sig sen vi pratade i måndags, vilket är helt ok. Utom för mina bekräftelsedemoner, förstås. De vill ju helst att han skulle höra av sig hela tiden. De vill gärna skicka sms också, som han kan svara på. För det gör han ju, svarar alltså.. Men jag ska inte. Jag har så lätt att hamna i den rollen, den som drar, men jag vill inte det nu. Så jag står ut. Och det är inte så svårt, faktiskt.

Trots att jag är arbetslös blev det lite shopping idag. En sportBH, nödvändigt nu när jag springer så mycket. En blå och vitprickig top/klänning från Gina, samt en blåvitrandig tröja från samma ställe. Ett par vita, tighta jeans på HM för, hör och häpna, otroliga 50 kr! När jag stod i provhytten såg jag mig själv från sidan. Det var ingen rolig syn. Mitt hakskinn har börjat sagga! Jag antar att det är lönen för all viktmässig upp och nedgång genom åren, men ändå! Illa.. Så, jag gick in på Kicks och köpte ett serum för åldrande hud, Loreal Revitalift. Nu ska här tightas till! Om det känns som om den funkar så ska jag slå till på de andra produkterna i serien också. Fan för att åldras!

Då känns det extra skönt att veta att man har några timmar med Harry Potter framför sig ikväll. Och jag vill ha de runda 3D-glasögonen!

Inga kommentarer: