onsdag 27 juli 2011

dagen efter filmpremiären

När jag är nervös och ska festa, då dricker jag snabbt och mycket.
Det brukar jag få betala för, så även idag.
Igår var det filmpremiär. Det är alltid nervöst att se sig själv och oj, vad jag dämpade nerverna med rosébubbel. Fast det hade jag egentligen inte behövt göra, för den var bra. Den var riktigt bra. Jag var bra. Tjock, men bra.
Mitt under kvällen ringde mamma och var upprörd. Hon hade, igen, upptäckt att exsambon (han som jag åt lunch med tidigare på dagen)hade dolt saker för henne. Helt i onödan, dessutom. Så hon var ledsen, men ändå samlad.
Jaha, jag partade vidare, åt inte speciellt mycket och blev ganska så snabbt väldigt trött. Taxi hem, och den här dagen har gått i seghetens tecken. Naturligtvis har det varit sjukt varmt och kvavt, det underlättar ju inte direkt.
Lite duktig har jag ändå varit. Jag gick iväg och hämtade ett paket med böcker. Bara det fick svetten att rinna längs ryggen.
Imorrn hoppas jag på att vara piggare, för då är det springdag.

4 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Filmpremiär????
Hörru.... nu får du nog förklara ;o)

Kram

Antoinette sa...

Jag har en kompis som gör film och jag gillar att stå framför kameran.. :)

Pettiwoman sa...

Meen är det något man kan se eller :o)

Antoinette sa...

Hmm, inte offentligt än.. Men vi funtar på att göra grejer för nätet, typ en tv-serie