fredag 20 januari 2012

Idag orkade jag bara inte

Jag gick inte till jobbet idag. Skyllde på magsjuka, men egentligen handlade det om att jag bara grinade hela kvällen igår och fortsatte idag. Och jag kan inte riktigt grina på jobbet. Inte i den här utsträckningen i alla fall och jag kan inte hejda mig när jag blir så här. Kan inte stoppa tårarna. Det går inte och jag bara fulgråter.
5 månader sen idag.
Vet inte om det just är därför, men det är så i alla fall.
Har bara legat i soffan och tittat på inspelade serier och läst Hungerspelen.

Pratade med M ikväll och råkade säga det, att jag varit hemma, och han blev alldeles förståndig och bara "låt det inte bli en vana" och jag blev riktigt irriterad och fräste lite. Kanske för att jag varit där, att jag känt efter för mycket förut. Men det är inte där jag är nu. Jag har verkligen tänkt på det idag. Det var inte för jobbet, som jag stannade hemma. Det var för hur jag mådde. Och för en gångs skull är inte jobbet den springande faktorn.
I vilket fall blev jag lite arg och fräste ifrån, för jag tyckte att han blev mästrande och jag ville, om något, ha deltagande. Sen orkade jag inte riktigt prata med honom. Han pratar bara om samma saker ändå och det handlar mest om tjejer. Oftast tycker jag att det är kul att retas med honom om det, men nu blev jag mest trött.

Det har varit skönt att ha en dag nästan helt utan mänsklig kontakt. Ögonen ser ut som kokta ägg och näsan är röd. Vill inte träffa nån alls, när jag ser ut såhär. Telefon är okej, men msn är bättre, för då kan jag gråta samtidigt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Man får faktiskt vara hemma om man inte mår bra! Det är helt ok. Förstår att du inte ville höra honom mästra för dig hur du ska göra. Men jag tycker det är bra att du lyssnar på dig själv. På hur du mår. Så kan du låta dig vara ledsen, bryta ihop och sen vara fabulous, som du brukar! Kram

Kattis sa...

Kram

Anonym sa...

Låter som ett tungt dygn. Kram

Truth sa...

Älskar dig! Saknar dig! Lyssna på ditt inre, det kommer ledda dig rätt! Puss
/A