lördag 7 januari 2012

Fem glas vin, det funkar liksom inte längre..

Jag var ute med en kompis igår. Trevligt var det, 5 glas vin blev det och idag är jag seg som sirap. Skönt att det inte är planerat mer än en fika med en annan kompis och sen tvättstuga. Tvättstuga och kolhydrater! Funderar mellan pasta med massor av parmesan eller en Curry Surprise med kokosmjölk, kyckling och massor av grönsaker. När jag ser det i skrift såhär, så inser jag att jag nog borde satsa på curryn.
Åh, jag längtar redan..
Jag är inte bara seg, förresten. jag har träningsvärk också. Efter att ha gått, tänka sig! Men till mitt försvar så gick jag i två timmar, ganska snabbt. Jag var i alla fall genomsvettig när jag kom hem.
Bara för att kunna dricka vin på kvällen. Okej, inte bara. Men lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen det kan bli så ibland, det har blivit lite mycket av dom där alkoholhaltiga dryckerna, av kolhydrater, av choklad...jamen allt det goda och väldigt lite av träning. Sen har jag gått ner i vikt så jag vet fasiken inte var världen är på väg.

Huvudsaken du hade trevligt, det kan man då i alla fall inte få för mycket av :)

Antoinette sa...

Det var jättetrevligt! :)