onsdag 4 januari 2012

en liten bit historia

Livet rullar på.
Jag fikar med mitt äldsta ex på måndagskvällen, han jag var ihop med mellan 17 och 20. Han som jag var så kär i att jag ville krypa under skinnet på honom för att vara så nära jag bara kunde, han som jag upptäckte och utforskade sex med, han som jag sakta växte ifrån sista halvåret (och han från mig) och som jag hållit en hyfsad kontakt med genom livet. Fast inte de senaste åren. Men nu hörde han av sig och önskade gott nytt och undrade om vi inte kunde ses i år.
En konstig känsla.
Att sitta där med honom, 20 år senare. Vi pratar gamla minnen, gamla kompisar. Lite nytt. En mysig känsla ändå. Han är en del av den jag är idag. En del av min historia.

3 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Lustigt att vissa folk kan "stanna kvar" i ens liv, och vara den där historian..... även om de inte är kvar, tror att det alltid kommer att finnas såna :)
Låter som om ni hade det trevligt!

Anonym sa...

Vad mysigt det låter. Kul att kunna hålla kvar kontakten och vara vänner. Kram

Antoinette sa...

Jag är jätteglad att han finns kvar, det är speciellt med den där första kärleken! :)