lördag 21 januari 2012

ibland är det ju lite skönt att vara eremit

Så skönt att ha en hel ledig lördag.
Så skönt att få sova till halvelva, att få gå iväg och stretcha ut på ett yogapass och att få sitta och slösurfa och läsa en hel dag.
Yogan var nästan livsnödvändig idag. Jag var så sjukt stel i bröstryggen. Undrar om jag spänt mig där när jag varit så ledsen de senaste dagarna. Så spänd som jag var idag, var det längesen jag var. Kom knappt ner i plogen. Däremot gick huvudstående bättre än nånsin. Konstigt det där.

Imorrn ska jag till jobbet en sväng på förmiddagen och röja lite. Vi får dubbel komp för det, så det är bra, men annars har jag bestämt mig för att inte jobba mer utanför min arbetstid än de kvällsmöten som är obligatoriska. Jobb är jobb, fritid är fritid. Så måste det vara, om jag ska behålla hälsan. Jag vet ju det.

Nu är jag i alla fall nybadad, nyansad, nyäten och sitter uppkrupen i soffan med tv, dator, WF och bok. Slösurfar lite på dejtingsajten och mailar med en snubbe som jag mailat med förut, men som liksom försvann. Nu har han dykt upp igen och jag, som egentligen inte alls är speciellt förlåtande när folk bara slutar höra av sig, köper faktiskt hans förklaring. Sen får vi se om det blir nåt dejtande utav det hela. Jag ska ju i alla fall ta det ganska lugnt med sånt tills efter showen, har jag tänkt. Cut my self some slack, liksom. Ta det lite lugnt.
Lite sex vore ju trevligt, men min kk har förvandlats till en msn-kompis. Hör av sig gör han titt som tätt, skickar låtar han gillar, pratar snusk, men det är massa snack och ingen verkstad. Jag är lite puzzled, faktiskt. Om han nu inte vill ha sex med mig, varför hålla på och höra av sig hela tiden då? Speciellt eftersom han talat om att han inte ser meningen med att ha kompisar av det andra könet..

Jaja. Que sera, sera. Whatever will be will be.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. De där karlarna är allt konstiga! Han kanske är intresserad av dig på ett djupare plan??

Antoinette sa...

Haha, nej, det tror jag inte. :)
Jag ska nog bara sluta analysera :D Han är i vilket fall ganska rolig att sitta och chatta med och så länge han är det så får han stanna.. ;)