söndag 5 september 2010

Vad vore livet utan sång?

Och så hemma igen, efter sång, skratt, mat och prat.
Tänk om jag inte hade kvartetten? Vad skulle jag göra då? Förtvina, förmodligen..
Vi sjöng igenom repertoaren till nästkommande gig. Massor av gamla låtar, som plötsligt lät mycket bättre. Trots att vi är förkylda hela tiden.
Åt, skrattade, pratade. Tävling. Hur känns det, vad vill vi, vilka låtar ska vi ta..
Vi är alla peppade som fan. Och vi har en plan.

Nu, en hel vecka framför mig. Det känns fantastiskt bra att ha beslutat mig för att stanna hemma nästa helg. Ännu mer så, eftersom en kväll extra försvinner denna vecka. Och lite imorgon också, eftersom det är träningsdag. Vilket påminner mig om att jag ska packa ner träningskläder. Måste lämna tillbaka bilen imorrn efter jobbet och då är det lika bra att åka direkt till gymet efteråt. Yogan igår fick igång snoret ordentligt. Få se vad morgondagens yoga kan göra.

Inga kommentarer: