måndag 20 september 2010

Ut med dem i solen

Sverigen har demokrati. Det är bra.
Sverige har åsiktsfrihet, så även för mig.
Jag tänker fortsätta att ondgöra mig över att SD kom in i riksdagen. Över att nästan 5% av Sveriges befolkning är så trångsynta och kortsynta att de tror att det bästa sättet att lösa invandringsproblemen är utvisningar och att stänga gränserna.
Tyvärr har de andra politiska partierna bäddat för SD genom att försöka ignorera dem. SD måste bemötas och argumenteras mot. Det är viktigt.
Trollen måste fram i solen, för då spricker de.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan inte annat än hålla med. Tycker hela valet har varit ett katastrofval. Ingen majoritet nånstans. Kan inte tänka mig att moderaterna tänker samarbeta med SD, har svårt att tänka mig att MP friar med Moderaterna OM inte de får driva vissa frågor själva. Allt är fruktansvärt osäkert, inte nog med att SD tagit sig in..det är rent av en katastrof, men hur kommer det bli. Väntar på svar, onsdag ska ju allt vara klart..