tisdag 14 september 2010

De riktigt djupa frågorna

Det ser soligt och fint ut när jag tittar ut genom fönstret.
Men när jag lyssnar hör jag höstvindarna som viner in genom fönsterspringorna. När jag öppnar balkongdörren, bara sådär lite grann på vädring, så hör jag också hur vinden ruskar om löven utanför. Löven som faktiskt fortfarande är gröna. Man får vara glad för det lilla.

Jag funderar på massor av viktiga saker. Ska jag klippa mig nu eller närmare resan? Ska jag färga mina ögonfransar? Behöver jag göra det igen då, innan jag åker? Jag behöver ju spara pengar, det kanske är bättre att ta det sen? Vad ska jag äta för mat idag? Soppa? Det är ju höstigt och gott. Rotfruktssoppa med linser. Då måste jag gå och handla. Ska jag handla här hemma eller åka ner till Liljeholmen? Vill ju köpa ett nytt nagelack. Men vilken färg?

Ja.
Ni hör vilka djupa existensiella frågor jag brottas med.

7 kommentarer:

Anonym sa...

man kan ju färga själv, det brukar jag göra men det blir såklart inte lika hållbart o bra som på salong (vilket jag aldrig testat)..?

Amy Glaad sa...

Jag köpte färg idag... Får ta det en vända till innan om det behövs

Antoinette sa...

Åh, jag har försökt färga själv. Brynen går bra, men fransarna.. Skitsvårt. Blir 1000 gånger bättre på salong.

Anna sa...

Haha, ungefär samma funderingar här. Ska jag unna mig en klippning innan resan? Det är välbehövligt vill jag lova. Ska handla käk senare i dag och vill även ha lite fina höstlack, såg fina från Isadora så jag ska nog låta ett slinka ned i vagnen på Maxi sen.

Här är det gula löv som gäller, är de gröna fortfarande hos er alltså, där ser man vilken skillnad det är.

Anonym sa...

Alltså jag tycker frågorna är perfekta och väldigt viktiga, bättre än existentiella i alla fall :P.

Tears and Pearls sa...

Jag har aldrig vågat färga varken bryn eller fransar... håret är jag alla tiders på ;)

Antoinette sa...

Anna: Ja, svårt är det! Beslutsångest... ;) Färgning blev det i alla fall. Nja, det gula har börjat dyka upp här och var här nere med...
BtDt: Jamen det ÄR viktiga frågor! ;)
T&P: Bryna är lugnt, men fransarna.. Jag är så rädd att få skiten i ögonen. Håret, en helt anna femma! :)