onsdag 8 september 2010

Kan inte

Jag vill skriva, men orden hittar inte ut.
Jag har svårt att formulera mig, svårt att förstå vad jag menar. Hur ska då andra kunna förstå?

Jag vill börja leva igen. Vill ut ur kokongen av sjukdom och dåligt mående. Och jag tror jag kan. Att snitta rakt av är det som behövs. Starta om, börja på nytt. Utan måsten som hänger över. Känna mig stark igen. Bara vara. Inte känna efter.

Idag kände jag efter. Och då var jag sjuk igen.
Hur slutar man känna efter? Är det bara att.. sluta?


5 kommentarer:

Aurora sa...

Jag vet inte.

Maria sa...

Hm, här kommer en liten synpunkt, inget illa menat! Men det där med att bryta av och börja på nytt, det har du ju provat? Nytt jobb, ny lägenhet. Kanske det finns andra sätt?

Antoinette sa...

Aurora: jobbigt med frågor utan svar!
Maria: no offence taken! :) Jag menar mer alla extraansvar jag samlar på mig. Men visst, jag tror också att det behövs något mer. Hoppas jag kommer på vad snart!

Maria sa...

Aha, ja det förstås! Sätta gränser är viktigt. Till nästa vår tycker jag att vi gör en superoffensiv och gör grejer på Shake! I vinter ska jag gå i ide men sen så.

Antoinette sa...

Ja, jag håller med! Våren 2011, då jäklar!