lördag 11 september 2010

den mest romantiska årstiden

Ensamhet, en kopp te och alla tankar...

Jag mår bra. Förkyld, javisst, men i övrigt mår jag bra ikväll.
Jag har yogat, ätit nyttigt. Tänt ljus, mysat till det lite här hemma. Rensat lite papper. Inte varit särskilt social, förstås, men det kommer. Jag tänker inte börja noja över det.

Tänker lite på kärlek. Råkade se en romcom alldeles nyss och jo, jag vet. Inte på riktigt. Orealistiskt. Men ändå, det väcker en längtan. Folk snackar om att bli kära på våren. Jag tycker att hösten egentligen är mycket mer romantisk. Promenader bland färgglada löv i krispig luft, sitta inne på en varm pub med en god öl och prata prata prata tills de stänger, tedrickande vid köksbordet medan mörkret faller och värmeljusen tänds.

Vi får väl se. Kommer det så kommer det. Vem vet. Annars Maria, du och jag och våren!

8 kommentarer:

Maria sa...

You bet!

Anonym sa...

Tycker oxå hösten är 100 ggr mer romantisk - OCH melankolisk....

Antoinette sa...

Maria: Wohoo!
EeH: Ja, det kanske är melankolin som gör den så romantisk?

Anonym sa...

Jag tror faktiskt det....!

Aurora sa...

Håller helt med om melankolin där! Tror det är det som gör det.

Anonym sa...

Kunde säga det bättre själv... Hösten är romantisk. =)

Tears and Pearls sa...

Det är därför vi kommer att träffa våra snygga faboulösa hunkar den här hösten! (äh...drömma kan man göra va;) haha!

Antoinette sa...

Vad roligt, jag trodde nästan jag var lite ensam om att tycka att hösten var romantisk! :)

Det vore inte helt fel med en snygg hunk... Kan man beställa hem dem? ;)