tisdag 7 september 2010

Borttappat immunförsvar. Hittelön utlovas.

Jag är inte bitter. Inte ett dugg.
Det är ju helt ok att få en ny förkylning varje vecka. Jag menar, det vore ju trist att gå och dra på samma förkylning, liksom. Nu blir det i alla fall lite variation. Ena gången halsen, andra bihålorna...

Och träna, det är väl överskattat. herregud, hosta tränar ju magmusklerna som bara den! Fast den senaste förkylningen har ingen hosta, i och för sig. Ännu.
Orka göra något på kvällarna?
Vadå, kolla på tv är väl att göra något? Och jag är jättesocial på facebook.

Allvarligt, hur fan får man tillbaka immunförsvaret? Det känns som om jag inte haft något sen min sjukskrivning för två år sen...

10 kommentarer:

Maria sa...

Ha ha, låter kul det där! :)

Anonym sa...

Fan vilken envis sjuka, sen lömsk och förändrar sig hela tiden. Det suger, energin försvinner. Inga tips på hur man ska få immunförsvaret tillbaka. Det är hopplöst när man drar på sig allt. Men tur FB och andra sociala medier finns :)

Anna sa...

Right there with you! Min hosta från helvetet har blvit bättre men håller sig envist kvar iaf. Nu har jag varit förkyld i 5 veckor, börjar tröttna rejält. Dock inget i jämförelse med hur mycket du varit sjuk på senaste tiden, jag kan verkligen förstå att du börjar bli rejält less. Titta på tv är ju ungefär hur mycket man orkar med i såna lägen.

Om du hittar lösningen på hur man får tillbaka immunförsvaret så vill jag också veta!

Dessutom så är jag stensäker på att man får magrutor av hosta, så måste det ju bara vara!

Kram och krya på dig

Antoinette sa...

Maria; japp, hilarious! Tur att man inte är bitter.. ;)
BtDt: Jamen jag blir så less!!! Suck..
Anna:Usch, stackare! Jag har i alla fall fått känna mig frisk nån dag emellanåt.. :S Men det är ju löjligt hur sjuk jag har varit/är.. Lovar att blogga om jag hittar mirakelmedlet!

Anna sa...

Jag har också känt mig helt kry iaf under en vecka av de där fem men sen kom ju hostan tillbaka igen. Hosta är skit.

Aurora sa...

Sluta jobba med det du gör!!! Jag tror det är tricket för rätt många.

Antoinette sa...

Anna: ja som fan!
Aurora: Ja som fan! :) Working on it...

Aurora sa...

Bra ;)

Heart vs mind sa...

Nä, fy va jobbigt. Jag vet hur det känns. Förra hösten hostade jag i typ 2-3 månader. Fick en släng av lunginflammation och va lite allmänt snorig och ont i halsen. Hoppas verkligen inte jag behöver stå ut med något liknande igen.

Krya på dig!!

Anonym sa...

Haha.. jasså det är SÅ man ska göra för att slippa träna??.. ;-)
"man ska se det positiva i allt"