torsdag 2 juli 2009

Sommarfötter

Ont i fötterna, det är sommar för mig.
Skavsår, svullna fötter, infekterade blåsor... Minst ett ordentligt problem varje sommar.

För tre år sen köpte jag nya gympadojor. De gav mig såna skavsår på ena hälen att jag nästan fick uppsöka läkare. Inte ens plåster hjälpte, jag var tvungen att ta kompresser och tejp.
För två år sen råkade jag knalla runt Venice Beach i skor med kilklack, vilket resulterade i en blåsa på trampdynan lika stor som Europa. Typ. Det blev inte bättre av att vi åkte till Vegas dagen efter och gick och gick och gick....
Förra året fick jag skavsår av mina fina Knulpsandaler, av fotledsremmen. Jag råkade bada foten i en (tydligen) inte alltför ren fontän och plötsligt svullnade foten upp... Tacka gudarna för Neosporin!

I år har jag hittills klarat mig med lite vanliga skavsår och ömma trampdynor. Men, sommaren är ju inte slut än!

2 kommentarer:

Kattis sa...

samma här! minst ett nytt plåster för varje par skor man bär under sommmarmånaderna. per fot... :O

men är det sommar så är det. och det är det! :)

Antoinette sa...

Det är det och det är skööööönt! :)