torsdag 23 juli 2009

Flugornas herre

Jag har fått oväntat besök.
Tyvärr är det inte ett sånt där besök som man vill bjuda på Gevalia och sitta och fnittra med, nej, det här besöket är oerhört ovälkommet.

Bananflugor.

Jag hatar dem. De är äckliga och de dör aldrig!
Mina bananflugor verkar nämligen vara muterade.
Jag fick ett tips om att blanda socker, vinäger och vatten i en kopp, med en droppe diskmedel för att ta bort ytspänningen. Ett bra tips, flugorna samlades... Men på nåt sätt fattar de att de inte ska dyka ner i blandningen. De sitter bara där, tills man kommer för nära, då lyfter de som ett äckligt moln. Muterade bananflugor, I'm sure.

Så nu är det bara att inte lämna nånting framme för dem att leva på. Och sen jaga dem. Hunt them down, one by one...
Jag är skoningslös när det kommer till äckliga kryp med mer än fyra ben...

4 kommentarer:

Maria sa...

Hm, då är något fel med antingen kärlet eller blandningen. Det funkar!

Antoinette sa...

Jag tog en kaffekopp typ. Kan jag ha tagit för lite socker?

Maria sa...

Säkert, sötman är nyckeln!

Antoinette sa...

Nu är de faktiskt nästan borta, men om de kommer igen ska jag testa med mera socker! :)