onsdag 22 juli 2009

Sommar och sol och ledig dag

Skönt och behövligt. Det är jobbigt att jobba.

Skulle väl egentligen jobbat med mitt eget idag, men eftersom lyxen med eget företag är att kunna bestämma över sin tid, så bestämmer jag att jag slappar idag och jobbar på lördag.
Det har inget alls att göra med att jag blev bjuden på middag av en kompis igår och vi satt och pratade och drack vin till klockan ett...

Fast lite har jag gjort i alla fall. Varit och kollat på en lägenhet. Så himla synd. Den var jättemysig, lagom stor, skitbillig... Men den låg precis bredvid en stor, dygnet runt-trafikerad väg. Balkongen, vardagsrumsfönster och sovrumsfönster mot vägen. Jag klarar inte det, inte efter att ha bott på en återvändsgata med vattnet som närmaste granne. Lite kräsen blir man ju.

2 kommentarer:

Singelpappan sa...

Man måste kunna trivas hemma. Vad kan vara viktigare? Du hittar säkert någonting annat som blir bra! :-)

Antoinette sa...

Det är ju så! Jag vill visserligen ha balkong, men jag vill ha en balkong man kan vara på. Och jag vill kunna öppna fönstret. :)