onsdag 8 juli 2009

Snor Smurfans lista som hon snodde av Kanelen..

För att jag är en sucker för listor...

Du heter: Anne
Smeknamn: Nope, inget.
Låt som när du är ledsen sörjer till? Ingen direkt, men ibland när jag mår dåligt sätter jag på Carmina Burana på jättehög volym. Sen brukar det kännas bättre.
Beroende av: Choklad, harmonier, sömn..
Vad tror folk om dig? Att jag har koll på läget
Stämmer det? Inte så ofta
Vad får du oftast komplimanger för? Mina ögon. En kille sa en gång: "Du har ögon som en Sibirian Huskey". Han menade det som en komplimang i alla fall. Den konstigaste komplimang jag fått är för mina lår.
Vad säger du för att imponera på någon? Jag berättar att jag är världsmästare...
Hur imponerar man på dig? Genom att vara öppen och kreativ. Eller genom att kunna något bra, typ sjunga eller skriva.
Brukar du skratta för dig själv? Det händer.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? "Kvartetten SingSing repar 17.30, ok?"
Var bor du? Stockholm
Trivs du där? Älskar det
Äger du några converse? Nej
Sprit, cider, vin eller öl: Vin är gott! Öl är gott! Sprit är farligt... Cider är alldeles för sött...
Brukar du bli för full? Det har hänt, men nu var det ett tag sen
Är du allergisk mot något? Idioter
Hur svarar du i mobilen?Hallå?
Antal timmar sömn inatt: 8
Brukar du komma i tid? Jag är tidsoptimist... Men om det verkligen gäller så är jag i tid!
När mår du bra? När jag är tillfreds med livet och är med mina vänner. När jag inte har massa måsten som hänger över mig. När jag är utsövd och inte hungrig...
Hur känner du dig nu? Svullen
Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt, turkos
Vad tycker du om fötter? Bra att ha
Vad saknar du? Saknar... Nån speciell att tycka om. Sex. Pengar, trist men sant...
Hade du en bra kväll igår? Helt ok
Favoritdryck på morgonen? Te, men kaffe så fort jag kommer till jobbet.
Rakar du benen? Jag epilerar benen.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Runt elva
Är du blyg? Beror på hur jag känner mig, både ja och nej.
Sysslar du med någon idrott? Extreme barbershop... ;) Nä, jag tränar på gym. Och promenerar.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Kanske inte kärlek, men definitivt attraktion. Har hänt.
Har du spytt offentligt? Usch ja...
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag? Kissa stående! :)
Är du nöjd med ditt liv? I det stora hela, ja.
Är du bortskämd? Nej, vill jag säga. Fast kanske lite?
Vad gör du i morgon? Sover länge, går och tränar (jo nu jäklar), går på bio med en god vän.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Kate Winslet. Jag måste hålla med Smurfan där, love her!
Vad längtar du till? Jag längtade till Kalifornien hela förra veckan, nu längtar jag till... Mer värme!
Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja. Verkligen.
Vad använder du för shampoo? PHC för färgat hår
Hur gammal är du? 35. Fast det är det aldrig nån som tror.
Tycker du om någon just nu? Jättemånga, fast inte annat än platoniskt.
Gröna eller röda äppeln? Beror på säsong. Just nu gulröda.
Gillar du golf? Hahahaha!!!
Vilken tid gick du upp idag? Strax efter 10
Har du sovit i din egna säng inatt? Ja
Har du strumpor på dig nu? Nej
Är det okej att gråta? Nödvändigt
När grät du senast? Förra veckan när jag längtade till kalifornien och kände mig ensam och bortglömd.
Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala skulder och resa!
Bär du glasögon eller linser? Jag har glasögon när jag sitter vid datorn och när jag läser. Och när jag kör bil.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Nej. Jag tycker att det är töntigt att ha märken bara för att det är märken. Kläder ska vara snygga och sköna oavsett härkomst, punkt.
Har du piercing? Hål i öronen
Vill du gifta dig? Ja, en bra anledning att ha stor fest!
Vill du ha barn? Jag tror det, om jag hittar rätt partner.
Solar du ofta? Nej, inte särskilt.
Är du bra på att laga mat? Jag är jättebra, men gör sällan nåt nytt.
Är du flygrädd? Inte särskilt
Hur vig är du? som ett kylskåp! :) Fast jag är vigare än jag trodde, har jag insett efter att ha börjat med yoga
Är du musikalisk? japp
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten
Vilken är din favoritglass? Glass
Tror du på ett liv efter döden? Det vore väl trevligt?
Tycker du om sushi? Love it!
Vad äter du helst när du ser på film? Popcorn
Har du tandläkarskräck? Japp, som fan. Måste droga mig när jag går dit.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, inget snack om det. :)
Vilken ögonfärg har du? Knallblå
Har du någon gång gråtit dej till sömns? Ja
Biter du på naglarna? Inte nu längre, men jag var nagelbitare tills jag var 22.
Röker du? Inte ett bloss på 5 år!
Hur ofta tränar/motionerar du? Promenerar till jobbet varje dag, annars gym 2-3 gånger i veckan när jag är igång.
Senaste låt du hörde: Monica Zetterlund - var blev ni av ljuva drömmar

9 kommentarer:

Fröken Juli sa...

Världsmästare! Nu impar du på mig!

Antoinette sa...

Wohoo, det funkar! :)

A sa...

Världsmästare gällande vad? Eller det kanske är det som är själva grejen, att man ska bli nyfiken och sedan inleda en konversation? :D

A sa...

"Vilken är din favoritglass? Glass"

Hmm... även det där får en att tänka till lite och kanske inleda ett samtal. :D

Antoinette sa...

Haha, du har upptäckt mina hemliga knep.. :)

Världsmästare i sång..
Och glass är gott. Punkt. ;) Jag tror faktiskt aldrig jag ätit äcklig glass.

Fröken Juli sa...

Coops egan billiga chokladglass är äcklig. Prova den inte!

Antoinette sa...

Äcklig chokladglass, är det sant! Det ska jag inte göra..

Anonym sa...

Skulle läst den här innan jag gjorde ditt facebooktest, så hade det nog gått bättre... :) /Mathilda

Antoinette sa...

Haha! Ja, definitivt! ;)