onsdag 29 juli 2009

Det nyttiga livet

Nu har jag ätit nyttigt i tre dagar.
Jag tar det dag för dag. Kan inte göra annat. Jag märker att när jag tänker för långsiktigt går det åt helvete, så nu försöker jag göra på ett annat sätt. Det sägs ju att galenskap är att göra en sak på samma sätt men förvänta sig nya resultat, så det är väl läge att prova nåt nytt.
Långsiktigt, fast kortsiktigt, liksom...

Jag har tränat också, vilket har medfört grym träningsvärk i armar och axlar. Härligt! Promenerat har jag också gjort varje dag, lyckats snika åt mig en halvtimme på jobbet.

Det känns bra. Det som gäller nu är att hålla fast vid det. Låta det bli en vana. Planera min mat, det är a och o. Det ska jag göra idag, en matplanering för resten av veckan. Har en känsla av att det blir billigare också.

Jag funderar på en annan sak också, fast det vill jag inte skriva här. Det är för jobbigt, för då måste jag erkänna nåt för mig själv som jag inte vet om jag är redo för.

4 kommentarer:

Smurfan sa...

Grymt bra ju!

Jag håller med dig; planerar man inte sitt matintag blir det bara skitmat eller dyrt elelr både och. Inget bra alls, jag har oxå varit för dålig på det.

Tappade liksom alla koncept samtidigt vad gäller träning o käk....

Antoinette sa...

Vi kan väl peppa varandra!

A sa...

"Jag funderar på en annan sak också, fast det vill jag inte skriva här. Det är för jobbigt, för då måste jag erkänna nåt för mig själv som jag inte vet om jag är redo för." ..... Det där gör mig lite nyfiken. Lite taskigt att skriva sådär, då blir man så himla nyfiken juu.

Antoinette sa...

So sorry! Det kommer nog så småningom, måste bara bearbeta det själv först... :S