torsdag 9 juli 2009

My favourite things

Just nu sitter jag och lyssnar igenom Spotify's samlade varianter av "My favourite things". Det är jättekul. Hur många olika versioner kan man egentligen göra av en låt?
Hittills har jag hittat en surfversion, en hysterisk dragspelsversion, ett otal jazzversioner...

Och så funderar jag, osökt förstås, på vad som är mina favourite things.

En är definitivt att sitta inne i en varm lägenhet när det regnar ute och lyssna på bra musik.
En annan att se en riktigt bra film.
Högt på listan står ett varmt bad med nån härligt doftande badolja.
Glass kan också vara en sån sak.
Att få lägga sig, nybadad, mellan rena lakan.
Att få cred för något man gjort bra.
En kram, precis när man behöver den.
Det finns så mycket mer...

Vilka är era favourite things?

5 kommentarer:

Anna sa...

Att få krypa in i en famn i soffan är en av dem. En annan är promenader med bra musik i öronen. Träffa mina vänner är en annan. Håller med dig om att krypa ner i en renbäddad säng, ljuvligt är det ju!

A sa...

- Att höra och se min son skratta hjärtligt
- När sonen kramar om och säger han älskar mig
- Ligga i sängen en hel dag och bara mysa/sexa med den jag tycker om
- Äta god mat
- Att vara nyduschad/badad och sedan krypa ner i nybäddad säng
- När jag lär mig något nytt och får en Aha!-upplevelse
- Att hjälpa ngn som behöver hjälp
- När jag upptäcker en bra låt
- Umgänge med nära och bra vänner
- Att en sommardag blunda och titta upp mot solen som värmer ansiktet och känna att livet är inte så pjåkigt trots allt

A sa...

Den sista punkten blev lite motsägelsefull. "Blunda och titta upp..." Men äsch, du vet vad jag menar. :P

Anonym sa...

Det där med att lägga sig nybadad/nyduschad mellan rena lakan är gryyyymt skönt!! Att bara stäcka ut sig som en katt o bara njuta!

Att ligga på en varm och slät bohuslänsk klippa
Kunna hoppa i havet när man är riktigt varm
Gå barfota på sommargräs
Bli pillad i håret av någon
Tillfredsställelsen när man är färdig med ett projekt, som att måla om/klä om någonting och det blir riktigt bra
Gå en promenad i skogen på hösten och njuta av alla färger och doften av regn o jord
Få en uppriktig komplimang

...listan kan bli lång...

Antoinette sa...

Bra shit hörni! :)
Ja, Kanelen, jag förstår och håller med..
Kom på några fler;
Känslan efter ett tufft träningspass
mysa med god vän och gott vin utomhus under tak när det regnar och blixtrar runt omkring
doften av våt asfalt efter ett lätt sommarregn
solvarma klippor

Åh det finns massor med bra saker!
:D