tisdag 31 december 2013

2014 - det balanserade året

Jag blir alltid lite sentimental och sorgsen på nyår.
Vet inte varför. Men det är anledningen till att jag helst inte går på stora fester där man måste vara på och glad och social. Gärna närsomhelst annars, jag älskar ju att träffa nytt folk, men inte just på nyår.
Det bästa nyåret för mig är när jag får umgås med människor jag känner och gillar, får äta och dricka gott, prata lite skit och inte må alltför dåligt dagen efter.
Löften då.
Blir inte så mycket löften, snarare mål. Förra året önskade jag att våga och inte begränsa mig. Kommande år ska jag styra mitt eget liv. Komma i form, Forty and Fit. Eller som min frisör sa; Forty and Fucking Fabulous. Fast han har två år på sig, så lite orättvist är det. Fast jag har bestämt mig för att hela året gills, inte bara till slutet på mars. Kontinuitet med träning och bra mat (hej VV!), anmäla mig till några lopp så jag får lite motivation. Eller hotivation, som min frisörs kollega sa. Hitta balansen, så jag inte försakar mitt sociala liv för min hobby.

Balans är ledordet för 2014.

GOTT NYTT
på er allihopa!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år, inga löften. Bara mål. och mål behöver man inte infria på samma sätt! Puss och kram! <3

Anonym sa...

God fortsättning på dig med :). Håller med, nyår är inte min helg. Inte alls. Vägrar ge ett enda löfte men nu måste mina kilon bort och karaktären behöver en spark i röven!