lördag 28 december 2013

ett sånt där inlägg som hjälper mig sortera random tankar..

Ingen träning, ont i foten. Tråkigt. Jag vill ju komma igång med träningen, samtidigt som jag inte vill riskera att paja nåt i foten. Risken är ju att det slutar med att jag blir ofrivilligt träningsfri mycket längre då.
Och fortfarande den här förlamande tröttheten, framförallt på morgnarna. Jag sover i snitt 10 timmar per natt, men jag känner mig inte seg, som när man har sovit för mycket, bara trött. Gäspar konstant. Jag läste nånstans att kvinnor överlag har ett större sömnbehov än män, eftersom vi tänker på fler saker samtidigt hela tiden. Simultankapaciteten. Men jag vet inte. Jag vet bara att jag behöver sova mycket nu och jag tror det löser sig sen. Så jag låter mig sova.
Idag regnar det, som vanligt den här vintern. Himlen är grå och det blir liksom aldrig ljust ute. Det är femtio nyanser av grått, fast utan snusket. Väldigt lite snusk på sistone. Jag såg att det finns ett sällskapsspel (eller kan man säga så?) med samma titel numer. Är det verkligen nån som köper ett sånt på Akademibokhandeln?
Jag dricker julklappskaffe. Kardemummakaffe från Indiska. Jag har alltid kardemumma i mitt kaffe hursomhelst, så det passade bra. Klockan tre har jag tvättid. The Hobbit är framplockad på Swefilmer och väntar bara på att jag ska koppla i HDMI-kabeln. Igår fick jag hem "Hemligheten". Jag har läst den förut, när jag lånade den av M, men nu ska jag läsa den ordentligt. Läsa och göra. Anteckna. Köpa en ny, fin anteckningsbok, som ska handla om mig.
2014 ska handla om mig. Jag ska ha mål. Målbilder. Kanske till och med göra ett sånt där visionboard, eller vad det heter.
Jag fyller snart 40. Det är dags att ha en plan.

5 kommentarer:

Aurora sa...

Jag sover också helt sjukt mycket. Alltså 12 timmar natten till igår och var inte utvilad. Blir inte utvilad om jag ställer klockan heller, det är knepigt det där.

Maria sa...

nej nej nej, 40 kräver ingen plan alls, absolut inte, nope! så det så!

Antoinette sa...

Haha Maria, jooooo! För mig! :)

Åsa sa...

Mood board (eller vaddetnuheter) låter som en bra idé, jag snor den!

Antoinette sa...

Gör det! :) Jag har snott den från jag vet inte vart. Var tvungen att googla.. ;)
Kul att höra av dig förresten! :)