onsdag 30 januari 2013

workshops, bostadsbyten och dejting

Rapport från gårdagens workshop.
Det var inte riktigt det jag trott. Eller, jag vet inte vad jag väntade mig egentligen. Detta var ju alltså inte the hard stuff, inget personligt om man inte ville det. De flesta som var där hade varit med förut, jag tror det var jag och en till som var nya.
Det gick liksom ut på att någon, vem som helst, fick komma med ett problem. Sen blev det liksom en form av rollspel, olika personer fick symbolisera olika delar av problemet och så såg man vad som hände. Det presenterades inte direkt några lösningar, utan mer att man bara tittade och kände in. Sen kan man tydligen göra om samma sak senare och se om det har hänt något. Det låter flummigt, men det var det ändå inte riktigt. Jag tänker nog testa det igen.
Jag blev lite sugen på att ta en helgworkshop också, det är tydligen då man går in på det personliga, vilka energier man är i och sådär.

Efteråt gick vi och tog ett glas vin och pratade av oss lite. Dels om det som varit, såklart, men annat också. Bland annat upptäckte vi en enorm likhet mellan bostadsbytarsajter och dejtingsajter. Det är precis samma! Folk lägger ut bilder som inte riktigt stämmer överens med verkligheten... Man skarvar lite om kvadratmeter/ålder.. Man överdriver fördelarna och förminskar felen.. Någon kan verka jätteintresserad, men slutar plötsligt höra av sig.. Efter att ha haft visning/gått på dejt blir man dumpad utan förklaring... Många är inne och bara kollar marknaden utan att egentligen vara seriösa... Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet. Tänk på det, nästa gång ni kollar in bostadsbyte.se och allt vad de heter!

Lördagen närmar sig, btw. Jag fick ett mess, att han varit och köpt vin och öl "om vi skulle bli sugna på det". Var det inte det som var planen, att vi skulle ta ett glas vin..?  Äsch, jag vet. Jag har inga illusioner om vad som ska hända på lördag. Jag lär bli rätt besviken om det inte blir så, har ju laddat lite. Sen har jag en annan dejt på måndag, som också känns intressant. Det är som vanligt, jag kommer in i ett stim. Sen brukar jag bli spyless och lägga ner, men vi kan ju hålla tummarna för att jag slipper det denna gång?

3 kommentarer:

Kattis sa...

Absolut, jag håller [tummarna]!

Pari sa...

Håller tummar och tår!

Pari sa...

Håller tummar och tår!