måndag 7 januari 2013

Ibland får man helt enkelt go with the flow

Den här dagen skulle vara en extremt effektiv dag. Den skulle ägnas åt träning på morgonen, jobbsök, eventuell storstädning, tvätt och sen mera träning på kvällen.
Istället blev det sovmorgon till ungefär klockan 11.
Jag har ju sovit riktigt dåligt några nätter eftersom jag har haft hjärtklappning. De första nätterna gick det över när jag väl somnade, men sista natten vaknade jag dessutom hela tiden av att hjärtat slog som om det ville ta sig ur bröstkorgen. Inte så rogivande, måste jag säga.
Men inatt. Efter en och en halv lugnande tablett och en insomningstablett fick jag äntligen sova.
Så jag gjorde en omvärdering av den här dagen och bestämde mig för att den fick bli en återhämtningsdag.
Det är inte som att jag inte gjort nåt alls. Jag har diskat, tvättat, kollat jobb att söka och skrivit ut dem och jag ska faktiskt gå iväg och träna nu när tvätten är klar. Kanske bara inte riktigt lika effektivt som jag tänkt mig från början.

Ibland får man bara gilla läget, helt enkelt. Särskilt när läget faktiskt är helt okej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat ändå!!

Antoinette sa...

lägg till styrketräning och yoga, jag tycker jag jobbat på rätt bra! :)