söndag 20 januari 2013

tvärtom och saknad

Om förra helgen var full av aktivitet och händelser, så har väl den här helgen varit ganska så tvärtom.
Fredag var jag bara hemma och tog det lugnt, gjorde klart lite grejer till kvartetten. Lördagen inleddes med sovmorgon in absurdum, med tanke på att jag inte gjort nåt särskilt på fredagen. Sen blev det yoga, det var skönt, och fika med pappa här hemma på myscaféet. Han skjutsade mig till affären sen, så jag kunde handla till min och M's middag senare på kvällen. Skönt att slippa gå i den helvetiska kylan. Hann hem och städa och laga mat, M var sen som vanligt, vilket gjorde att jag faktiskt hann klart innan han kom. Sen åt vi och kollade film till fyra på natten. Skönt att bara softa. Blev sovmorgon idag också, till tolv. Jag har varit och ätit med en kompis, pratat klokheter och trams och nu sitter jag i soffan med datorn i knät. Lite seg.

Idag är det ett år och fem månader sen. Och jag saknar honom fortfarande varje dag.

Inga kommentarer: