fredag 4 januari 2013

när man får väntat besök

Enda nackdelen med att ha gäster är att det blir mer disk än vanligt. Annars är det bara trevligt. Kanske skulle ha det som nyårslöfte, att bjuda hem folk mer?
Jag tycker så himla mycket om min gamla pluggkompis, N. En människa som jag känner mig märkligt trygg med, som jag kan säga lite vad som helst till utan att känna  mig dum eller trist. Det bara klickar, helt enkelt.
Idag blev det, precis som förut, prat om allt mellan himmel och jord. Kanske hade jag trott att vi skulle foka mer på sånt vi vill jobba med, men det kommer. Vi ska försöka ses ganska regelbundet för att inspirera varandra och för att vi tycker att det är kul att ses, såklart.
Mitt nyårslöfte, mål, whatever, är ju att inte låta mig hindras av rädsla utan utmana mig själv. Jag pratade med en annan kompis förra veckan om en workshop hon gått på. Temat är relationer. Ledaren är en kvinna som tydligen är helt kompromisslös. Stenhård, men jäkligt bra. En sån som ser rakt igenom en. Min kompis tycker att det har gett jättemycket och jag blev lite sugen, samtidigt som jag blev livrädd. Få sanningar levererade till sig rakt upp i ansiktet liksom, fixar jag det? Samtidigt har jag ju saker jag vill förändra, men vet inte riktigt hur. Idag kom N och jag att prata om det här med personlig utveckling och han började prata om en workshop han skulle gå på. En workshop om relationer, med en kvinna som varit hans mentala coach de senaste åren. Gissa vad det var för workshop och vem den kvinnan var.
Så nu inser jag ju att det bara är att se rädslan i vitögat och pallra sig iväg på en sån där workshop.
Våga och vinn! Ingen minns en fegis, eller hur var det..?

8 kommentarer:

Åsa sa...

Lättare att ta sanningar från en utomstående/neutral än någon man är intresserad av/har en relation till, så testa :)

Antoinette sa...

Ja, det är väl så? Och folk bryter tydligen ihop (och samlar ihop sig själv) lite till mans på de där kurserna, så man är nog i gott sällskap.. ;)
Och jag vill ju ändra på vissa av mina mönster, fast jag inte riktigt vet hur. Tänker att man kan få lite verktyg här..

Anders Stina-Stinta sa...

Vill du tipsa om vilken kurs det är? Låter som något jag letat efter :-)

Antoinette sa...

Oj, jag vet inte i dagsläget riktigt vad den heter eller när den går.. Men både min kompis och N lovade att tipsa mig när det är såna där workshops, så då kan jag tipsa vidare. :)

Maria sa...

de flesta sanningar vet man ju redan och det är obehagligt som fan att få dem serverade... men, märkligt sammanträffande ändå, jag blir också intresserad, ifall du vill ha sällskap!

Antoinette sa...

Ska kolla upp och hör av mig, Maria!
Ibland behöver man väl de där obehagliga sanningarna kastade i ansiktet för att faktiskt göra nåt åt dem..

Pettiwoman sa...

Tycker det låter spännande.
Gå så får du berätta för oss sen =)

Kram

Antoinette sa...

Tror det är skitbra, men det är sjukt läskigt också.. Försökte få med mig M, men jag tror inte han törs.. ;)