lördag 6 november 2010

Vad är väl en singelAW på stan?

Singel AW, alltså. 
Fast det viktigaste och roligaste var faktiskt att träffa Maria. Det andra, det var bara uppvärmning.

Jag går ju nästan aldrig ut längre. Vad har man på sig, liksom? Sist jag var ute vägde jag ca 5 kg mer än nu. Det var faktiskt lite lättare, och framförallt roligare, att hitta kläder igår. Dåligt belyst bild finns nedan. Om ni är intresserade kan jag berätta att jag har på mig mina nya, mörka Calvin Kleinjeans, en lila top från Old Navy och en lastgammal tunn kavaj från HM.

Som singelevent betraktat var det väl sådär. Alldeles för hög musik, så det gick knappt att prata. Maria och jag satt hela tiden på samma ställe och det kom faktiskt fram en del tappra själar. Inte så jätteintressanta dock. Inte alls faktiskt. Men, som sagt, övning!
Apropå den höga musiken hände en lite rolig grej. Eller pinsam, om ni hellre vill.. En kille kommer fram till mig när Maria är i baren. "Är du tjej?" frågar han. "Ja, sist jag kollade" svarar jag, varpå han tittar lite konstigt på mig.  Vi pratar lite fram och tillbaka inan han går vidare. Efter ett tag kommer han tillbaka, vi pratar lite mer och jag inser plötsligt att han sagt: "Är du Shake?" (alltså dejtingsidan som ordnat aktiviteten). Så det var jag ju tvungen att tala om och skratta åt. Tur att man kunde skylla på DJ:en. 

Idag blir det en bara vara-dag. Hade vilda planer på att promenera till Liljeholmen, men jag känner mig inte helt okej, trots sovmorgon och brunch. Vet inte om det är magsjukan på jobbet som spökar. Lite vill jag ut idag i alla fall. Behöver solskenet..

4 kommentarer:

Heart vs mind sa...

hahaha, är du tjej? bra där.

men singel aw, vad är grejen med det? hur hamnade du där? berätta mer :)

Antoinette sa...

Så typiskt mig! ;)
Jag är med på en sida som heter Shake my World, där medlemmarna skapar olika aktiviteter som man kan hänga på. Allt från klättring, till fester till AW's. Man kan använda den som en vanlig nätdejtingsida oxå, men då får man betala. Aktiviteterna kan man dock se och anmäla sig till även som gratismedlem. Gå med!

Tears and Pearls sa...

Hahahaha! Den va bra!

Antoinette sa...

Jag i ett nötskal... ;)