tisdag 2 november 2010

Fattigmansmat och skrotande i största allmänhet

Jag kommer upp vid tio med hjälp av sömntablett kvällen innan. Bra, det där med sömntabletter när man har jetlag. Fast jag får en besk smak i munnen efteråt, lite sådär som när man ätit för mycket pinjenötter.
Skrotar runt, äter frukost, plockar lite. Snyter mig inte lika mycket idag, inser att jag måste gå till jobbet imorgon. Åh, vad jag lätt skulle kunna tillbringa minst en månad såhär. Bara skrota. Men kollegan blir glad over friskbeskedet, så det är bra.

Svänger ihop en linsgryta lite på en höft. Fattigmansmat, men god sådan. Och nyttig, vilket är helt på min linje nu.
Yogan idag kändes bättre, inte riktigt lika stel. Insåg att det är ett afropass direkt efter. En snabb tanke; "jag kanske skullle hänga på?". Fast nej. Inte idag. Nästa tisdag, då ska jag planera för det. Det är ju inte så mycket annat nu.
Jag har så mycket frihet. Det är så skönt, så obeskrivbart skönt.

Så nu tänkte jag lära mig sticka.

3 kommentarer:

Maria sa...

Linsgryta är min lunchmat! 5 liter blir 10 luncher. :)

Och sticka, det har jag också börjat med. Vi har mkt att prata om på fredag! ;)

Antoinette sa...

Haha, ja verkligen! :)

Kicki & Jörgen sa...

Afropass låter intressant är det dans?