onsdag 17 november 2010

Bra, men lite dålig..

Usch, jag känner mig lite dålig. I dubbel bemärkelse.
Kände redan igår kväll att kroppen började lägga ner. Vaknade imorse med slemhosta och feber. Ringde jobbet, somnade om och sov till halv ett.
Insåg sen att vi hade ett viktigt gig på kvällen, som jag bara inte fick missa. Bara att hoppa i badet, hinka te för att få lite ordning på halsen, sätta på lösfrallorna och bita ihop. En treo hjälpte också.
Som tur var påverkade det inte rösten så mycket och giget gick fantastiskt bra. Mycket uppskattat av både publik och arrangörer. En ljudtekniker har vi hittat också, som dessutom väldigt gärna vill spela in oss. Hon fixar gratis studio och gör det för en liten penning, bara för att lära sig.
Men det känns lite sådär att vara hemma från jobbet och sen åka och giga. Det är i och för sig inte alls samma sak att giga tre set om 10 minuter, som att jobba 8 timmar och vara pigg och alert hela tiden (som jag måste vara i mitt jobb). Dessutom är det jobbet som gör mig sjuk. Så mycket bakterier...
Nu är jag helt slut igen och räknar med att sova minst 12 timmar inatt.

Jag måste byta jobb...

7 kommentarer:

Maria sa...

Fattar verkligen det dåliga samvetet. Men det är inte samma sak! Krya på dig!

Antoinette sa...

jag vet, men ändå..
Tack!

Amy Glaad sa...

Vissa saker måste man vara istort sett vara död för att ställa in. Så är det. Har man sen ett jobb där man kommer i kantakt med mycket människor är det ens förbannade skyldighet att stanna hemma när man är sjuk om du frågar mig. Det är respektlöst att gå iväg med feber. Så bädda ned dig i sängen med ett bra samvete och se till att bli frisk nu. älskar dig! puss

Anonym sa...

Kul att sjungandet gick bra trots sjukandet :).

Krya på dig

Antoinette sa...

Jag vet och jag säger ju samma sak till andra; om du är sjuk - stanna hemma!

Tack o kram!

Maria sa...

Har du sökt det där jobbet? :)

Antoinette sa...

Nej, jag ska! ;)Nu!