torsdag 18 november 2010

Dag 01 - Presentera mig själv

Antoinette.
En pseudonym, javisst. Lite hemlig måste man få vara här i livet. Skapa mystik och så vidare.
Men, dock.. En presentation.
Kvinna nånstans mittemellan 30 och 40. Singel, men less på det. Utarbetad, sönderstressad, men med hopp om livet. Börjar tagga ner.
En känslomänniska ut i fingerspetsarna. Har svårt att hålla tyst om nåt känns fel. Inte alltid en bra egenskap...
Kämpar med några extrakilon, äntligen har de börjat försvinna. I samband med detta blivit beroende av Biggest Loser. Såpass att jag till och med drömde om programmet inatt.
Teoretiker. Gillar att prata, skriva, planera, organisera...
Ekonomisk disaster. Fast rycker upp mig emellanåt, så Lyxfällan får vänta.
Har en diffus frihetsönskan. Vill bli oberoende på nåt sätt, ekonomiskt, arbetsmässigt.. Vet inte riktigt.
Och det där är typiskt. Pratar innan jag tänkt klart. Verkar nog ofta ganska rörig.
Flammar upp rätt snabbt, men det går över lika fort. Om jag inte känner mig sviken. Då är jag långsint som fan.
Lånar ett uttryck från Ia; social ensamvarg. So me.

3 kommentarer:

Kicki & Jörgen sa...

Hej, trevligt att "lära" känna dig!

Amy Glaad sa...

Du glömde lägga till att du är en underbar vän! Som orkar lyssna på dina trassliga vänner :)

Antoinette sa...

Kul att du tycker det Stina! :)

Tack hjärtat! Det måste bero på att jag har så bra vänner som lyssnar på mig... ;) Puss!