fredag 12 november 2010

Hos doktorn och dumpad på lördag kväll

Okej, så jag var hos doktorn idag. Jag lovar att det var samma slöa människa som satt i kassan, som jag pratade med på telefon sist jag ringde. Så jäkla långsam! Jag blir vansinnig på tröga människor. Jag tål dem inte! Jag var till och med tvungen att fråga vart jag skulle vänta på läkaren.

I alla fall. Kändes lite som att kasta 140 spänn i sjön. Fick konstaterat att jag mår som förut med humörsvängningar och vanföreställningar, men vi ändrar inte medicinen eftersom jag börjar med KBT på måndag. Konstaterade även att kolesterolet är högt, som vanligt (dåliga gener...), men att vi inte gör nåt åt det heller eftersom vi inte har siffror att jämföra med. Alltså, kan inte vårdcentralerna skicka journaler mellan sig? Jaja, det var inte tokhögt och jag hade faktiskt missat medicinen ett tag innan provtagningen, så det är bra att vänta och se.

Sen skulle jag träffat en kompis imorrn och tagit ett glas vin. Kul att gå ut en sväng, tänkte jag. Men, surprise, hon ställde in. Hade inte råd. Vill att jag ska åka långt bort i tjottahejti-norrrt till henne istället. Men det vill inte jag. Stan hade varit alldeles lagom. Så, nu blev jag alltså dumpad.. Nån som vill ta ett glas vin med mig imorrn?

Annars är det lite sjukt att det ska vara så svårt att sköta maten. Jag har varit sugen på grejer hela veckan. Tror jag lyckats hålla mig inom gränsen, men ändå. Skulle vara duktig och body-pumpa idag, men passet var fullt. Det blev 20 min crosstrainer och 10 min rodd istället. Inte same same, men i alla fall nåt. Vaknar jag i tid tar jag ett extrapass imorrn istället.

Jaha.
Det var mitt spännande liv en fredag kväll i november

Inga kommentarer: