måndag 21 mars 2011

Numera bosatt i gnällbältet?

Jo jag vet.
Just nu är det så mycket gnäll på den här bloggen att man skulle kunna tro att jag hade flyttat till Örebro.
Men idag är det befogat. Idag är jag sjuk. Och det är SYND OM MIG.
Halsen värker, huvudet värker, luftrören är fulla av läskigt segt slem och jag har ingen röst!
Jag borde gå till apoteket och hämta ut hostmedicin som jag tror finns där, men jag orkar inte. Bara tanken på att gå mer än 20 meter gör mig andfådd. Tror det får bli så att jag tar bussen ner till gallerian, trots att det egentligen finns två olika apotek som är närmare rent geografiskt. Fast då måste jag ta tunnelbanan och det är längre dit än till bussen.
I gallerian finns dessutom stora Ica och då kan jag tröstshoppa lite glass. Är ju ändå ingen annan är jag här, så då kan jag lika gärna ligga och prutta laktospruttar. Och tycka synd om mig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh. jag skrev en kommentar å så ba försvann den. men den sa typ. bra. och ät glass. Gott. Jag ska banen mig klpa det på vägen hem och japp. du är bra, duger och är snygg.

Antoinette sa...

Bra att du skrev en till! :)
Glass har ätits och njutits av. Mycket gott.